Sony Ericsson Xperia neo blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Ericsson Xperia neo blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Naamalgebruikt 24-01-2012

Een mooie telefoon, met veel functies.
De camera is goed en maakt mooie filmpjes. Ik ben alleen zeer ontevreden over de batterijduur, hij gaat bij mij niet langer mee dan 10 uur helaas.

pbooster 25-10-2011

Ik heb dit mobiel nu een maand en heb er weinig problemen mee gehad. alleen de batterij vindt ik niet bijzonder lang meegaan.

wat ik wel jammer vindt is dat het mobiel letterlijk kraakt, als ik het mobiel vast heb kraakt het. dat komt denk ik omdat het van plastic gemaakt is. maar voor de rest voelt het stevig aan.

de camera is top maakt zeer goede foto's en filmpjes.

Pirewiet 18-10-2011

Was op zoek naar goede camera-telefoon en vooral daarom voor Neo (8megapixel & sony) gekozen. Lost de hoge verwachtingen helemaal in! Geen vertraging tussen toets indrukken en trekken van foto, goede kwaliteit van foto's en zeer mooi scherm om foto's te bekijken. Filmkwaliteit iets minder maar nog steeds zeker ok. Batterij gaat naar mijn mening lang mee (enkele dagen). Enige minpunt lijkt kwaliteit van geluid/bellen, zit iets meer ruis op dan met oude Nokia telefoon. Toetsenbord was voor mij ook nieuw en is juist groot genoeg, de Ray lijkt me daarom te klein en de Arc leek me onhandig groot.

Jan-Johan 13-09-2011

Geweldig toestel. Speciaal gekocht voor de uitmuntende camera en Android, en beide voldoen helemaal.
Enige nadeel is de vormgeving. Toestel is erg glad, en door de gebogen achterkant ligt het nooit stabiel op tafel. Erg onhandig bij spelletjes of als je door foto's bladert.
Afgezien daarvan ben ik helemaal tevreden.

ArendQ 10-09-2011

Na vele mobieltjes te hebben gehad is deze een positieve verrassing. Het enige waar ik wat over te klagen heb is dat de MicroSD geheugenkaart af en toe wegvalt. Heel raar. Misschien een fout van mezelf maar daar moet ik dan nog achter zien te komen. Voor de rest een overzichtelijke agenda, maakt hele mooie foto's en zoomt nog redelijk in. Prima bereik,bij mijn contacten zijn gelijk mijn contacten van Facebook en Hyves geintegreerd met telefoonnummers.

Hoe langer ik er mee bezig ben hoe meer dingen ik ontdek. Hierdoor blijf ik me voorbazen over de mogelijkheden en de snelheid van dit mobieltje.

Als je snel wilt werken en wilt dat alles werkt zodat je erop kunt vertrouwen dan zal ik zeker deze telefoon aanraden.

Andre Verhagen 02-09-2011

Heb zakelijk een I-Phone 4, beter zullen ze (nog) niet maken.
Wilde mijn eigen nummer behouden en kon een nieuw toestel nemen. Eigenlijk altijd een Nokia maar nu voor het eerst een S-E.Ben zeer tevreden over dit toestel en over het gemak van de bediening en snelheid. Maakt schitterende foto's alleen met zoomen moet de resolutie omlaag. Kan er nog niets negatiefs over zeggen, een aanrader.

mboenne 31-08-2011

Goede degelijke telefoon. Soms lopen apps vast, maar dat ligt meer aan android dan aan de telefoon. De telefoon herstelt zich wel altijd nagenoeg direct. Is al enkele keren gevallen, werkt nog perfect en krasvrij. Zeer fijne telefoon met heel mooie vormgeving. Kan zeker net zoveel als een iphone. Nadeel is dat er geen gratis onboard navigatie is, maar dat is android wederom (behalve htc dan).

Wolfkamp 28-08-2011

Ik heb heel lang getwijfeld welke mobiel ik wilde aanschaffen. De Neo leek een goede oplossing. De zelfde mogelijkheden als Iphone en Samsung Galexy S2, maar veel goedkoper. Ik heb de mobiel nu 4 dagen in huis en hij valt steeds meer tegen.
Hij ziet er mooi uit, maakt goede foto's en goede filmpjes.

Wat verveld is:
- De wekker werkt niet als de mobiel is uitgeschakeld.
- Aanschakelen van de mobiel duurt 30 sec tot 2 minuten.
- Regelmatig valt mijn bereik weg waardoor ik niet kan bellen en internetten, hierdoor ben je zelf ook niet bereikbaar.
- Synchroniseren werkt erg makkelijk, behalve via facebook. De nummers die op facebook vermeld staan kan je niet aanpassen in je mobiel waardoor je deze mensen niet kunt smsen.

Al bij al is het voor een gewone gebruiker wellicht een goede mobiel, als je snel wilt werken en wilt dat alles werkt zodat je erop kunt vertrouwen dan zal ik zeker niet deze telefoon aanraden.

Eerlijkheidduurthetlangst 25-08-2011

Een super fijne en degelijke telefoon. Helder scherm, scherper dan dit kan niet! Handig in het gebruik ook met smsen/bellen. In het begin moet je even 3 dagen wennen aan het gebruik, maar dat is logisch!

Internetten gaat snel en handig. Al je apps zijn makkelijk in eigen volgorde in te delen en te gebruiken. Foto's maken is handig en gaat prima. Ook het direct bekijken ervan of koppelen aan een persoonlijke pagina gaat in een zucht.
Enige nadeel van de hele telefoon: zodra je hem gemiddeld gebruikt per dag, is hij in 1 dag leeg.
Bellen verbruikt niets, internetten ook niet, maar spelletjes spelen en de schermweergave bij helderheid op de LICHTSTE stand,verbruikt hij nog super veel.
De telefoon geeft precies aan op welke onderdelen de accu het meest verbruikt. Erg handig, je moet hem alleen elke dag opladen. Zelfs na 1 maand nog.

Verder is het echt een TOP telefoon! Super!en Mooi.

Pinocan 09-08-2011

Lang getwijfeld tussen deze telefoon en de Samsung Galaxy Plus. Ik heb toch voor deze gekozen omdat de Neo een betere camera heeft dan de Galaxy plus. Ook heeft de Neo een flitser wat de galaxy niet heeft. Een ander voordeel vond ik de formaat van de Neo die iets kleiner is, waardoor hij makkelijker in je zak past en was bijna gratis bij 1 jaar abo :)
Ik heb de telefoon bijna 2 weken en ben er heel tevreden over. Telefoon zit er goed uit en heeft een super mooi scherm. Batterij gaat ongeveer anderhalve dag mee na intensief gebruik. Om de batterij duur op te krikken kun je programma's als juice defender en App killer gebruiken.
Het enige minpunt wat ik kan bedenken is de kleine interne geheugen van 320mb. Je krijgt er wel een geheugenkaart bij van 8 gig, maar sommige programma's draaien niet op de geheugenkaart. Het zou dus kunnen dat je dadelijk te weinig intern geheugen hebt om programma's te installeren.

Voordelen:
Mooi scherm
Formaat
Goede camera

Nadelen
geheugen van 320 mb

Bert 49 08-08-2011

Het toestel licht aardig in de hand.
Agenda heeft geen zoekfunctie (waardeloos)
Fotocamera heeft te verwaarlozen zoomfunctie!!!
Wifi van openbare gebouwen zoals Preston Palace en Macdonald werkt haast nooit (soms naar dieverse keren de telefoon aan en uit schakelen gaat hij het doen!
Wel veel leuke gratis spelletjes te downloaden.
Accu gaat niet lang mee omdat de programma's die draaien niet te zien zijn en ook niet simpel uit te zetten is

aart35 02-08-2011

Heb het toestel nu 3 weken in bezit en vind het een mooi vormgegeven en leuk toestel. Voor mij wel wennen want heb hiervoor altijd Nokia gehad en deze Sony met Android is dus even heel wat anders. het went echter wel snel. Het scherm is scherp en niet zo heel erg fel. Ook de genomen foto's zijn scherp (overdag) alleen het geluid van de filmpjes is redelijk maar dit is volgens mij bij alle mobiele telefoons.
Maar.....heb er alleen nu problemen mee en het toestel is naar de winkel terug om na gekeken te worden. Ik heb regelmatig dat íe dingen doet waar ik niet om vraag en hij loopt soms vast. Tijdens bellen valt íe soms gewoon uit ( de verbinding is dan weg ) en ik heb al 3x geen netwerk gehad en wannneer ik hem dan uitschakelde en weer aanzette dan was het netwerk er weer wel . Het plaatsen van een contact afbeelding lukt ook opeens niet meer want hij komt dan met een foto die ik niet gekozen heb . Ook reageerde hij soms niet wanneer ik een foto wilde nemen. Heb nog nooit eerder problemen gehad met mijn Nokia's maar dat kan ook "mazzel"geweest zijn en heb ik nu "toevallig"net weer problemen met deze nieuwe( beetje vage dingen de laatste week )maar goed.... hij wordt hopelijk weer in orde gemaakt !!!

aart035 21-11-2011

het is nu 21 November en toestel is inmiddels al lang geleden nagekeken en er is niets gevonden. Heb niet meer dat ik geen contact afbeelding kan plaatsen maar de telefoon heeft er nog steeds last van dat de verbinding vaak weg valt ook tijdens bellen !!
Na software update weer met Sony moeten bellen omdat na de update bij het smsén de begin regel halverwege het scherm begint waardoor je dus al een halve sms kwijt bent. Advies was om de telefoon terug te zetten naar de fabrieks inst. en dan weer te updaten ! Ja blijf aan de gang , dat zou al de 4 x worden. Toestel reageert SOMS ook nog traag en zit dan vast. Opstarten zoals in meer reviews te lezen duurt zeker anderhalve minuut. Waarschijnlijk volgend jaar maar een "oude bekende " aanschaffen ( Nokia )

arno1971 25-07-2011

Echt een topper.De camera werkt top en met de juiste app kan je er erg veel uit halen "kleine min is dat je zonder app niet boven de 2 mil pix kan inzoomen".
maar als je de juiste app hebt kan je dat niet gebeuren.
Verder echt een aanrader.
Ook via kieskeurig de winkel bepaald en Algebeld had de telefoon binnen 2 dagen geleverd.

Marielle744 08-07-2011

Ik heb de telefoon nu een paar dagen en ben er echt super blij mee.
Alles werkt goed en erg makkelijk in gebruik.
Klein min puntje vind ik het geluid, Ik heb altijd Sony Ericsson telefoons gehad en vond de geluidskwaliteit bij de andere telefoons beter( maar die telefoons waren op muziek gericht).
Hij maakt super duidelijke en mooie foto's.
Heel klein minpuntje hierbij: Je kunt alleen inzoomen als je hem op 2 megapixels zet. Maar dan maakt hij alsnog mooie foto's! :)
Maar ik heb voor de rest niets te klagen en erg blij dat ik op deze telefoon heb gewacht en heb gekocht.